Аутсорсинг
Аутсорсинг
Часто під аутсорсингом інформаційних процесів розуміється аутсорсинг ІТ-процесів організацій, не пов'язаних з ІТ-галуззю безпосередньо. У західних країнах поширений комплексний ІТ-аутсорсинг, у рамках якого підряднику передається вся ІТ-інфраструктура замовника. В Україні такий підхід використовується вкрай рідко, компанії воліють використовувати його обмежені варіанти, такі як хостинг застосування чи підтримка корпоративних сайтів. На даний момент основними постачальниками аутсорсингових ІТ-послуг в Україні є системні інтегратори. Модель SaaS також можна розглядати як варіант аутсорсингу в галузі експлуатації програмного забезпечення.
Аутсорсинг у сфері ІТ
Передача сторонньому підрядчику ряду внутрішніх послуг і (або) внутрішніх сервісів компанії-замовника, у тому числі на основі використання (наприклад, оренда) його програмних продуктів, додатків, технічних засобів і фрагментів інфраструктури. Найпростішим варіантом подібної практики є хостинг сайту компанії. Багато сучасних компанії користуються послугами аутсорсингу, що говорить про його популярність і вигідності для кінцевого споживача. Аутсорсинг може розглядатися як сервіс, організований певною компанією, де кілька послуг надаються комплексно для повного охоплення потреб клієнта.
На практиці, зазвичай акцент ставиться на одну з конкретних послуг.
Обслуговування інформаційних систем підприємства
Абонентське обслуговування комп'ютерів - найбільш поширений на практиці вид аутсорсингу в ІТ-сфері. При такому вигляді обслуговування замовнику пропонується комплексний набір послуг, що дозволяє йому обійтися без власного системного адміністратора або ж значно знизити його завантаження.
Абонентське обслуговування комп'ютерів, як правило, включає в себе наступні види послуг:
- налаштування і оновлення апаратної частини обладнання;
- налаштування і оновлення програмного забезпечення;
- створення захисту проти злому і проникнення в мережу;
- оперативний ремонт і заміну обладнання;
- профілактичні заходи щодо запобігання поломок і зносу устаткування.
На практиці ті ж фірми часто надають супутні послуги - підтримка працездатності оргтехніки, модернізація (upgrade) комп'ютерного парку, прокладання локальних мереж, IP-телефонія та налаштування АТС, ІТ-аудит та консалтинг. Тому обслуговування комп'ютерів часто набуває форми обслуговування всього комплексу інформаційних систем підприємства-клієнта.
Аутсорсинг ЦОД
У багатьох галузях компанії стикаються з необхідністю користуватися послугами дата-центрів або ЦОД (Центр Обробки Даних). Будівництво власного ЦОД вимагає від компанії залучення фінансування, проведення загальнобудівельних робіт, вирішення проблем з енергопостачанням, закупівлі серверного обладнання, організації служби експлуатації ЦОД і забезпечення безпеки. ЦОДи періодично вимагають поточної і капітальної модернізації. Багато компаній вважають за краще замість створення корпоративного ЦОД укласти договір SLA з комерційним ЦОДом та отримати послуги ЦОД як сервіс.
Зовнішнє розміщення інформаційних систем (SaaS)
Аутсорсинг розміщення ІТ-систем (модель «програмне забезпечення як послуга», англ. Software as a Service, SaaS) є різновидом аутсорсингу інформаційних процесів. На відміну від звичайного хостингу, SaaS аутсорсер не тільки надає фізичне устаткування для розміщення інформаційних систем, а й забезпечує їх установку, підтримку і оновлення. У рамках моделі SaaS замовники платять не за володіння програмним забезпеченням як таким, а за його оренду (наприклад, за його використання через веб-інтерфейс). Таким чином, на відміну від класичної схеми ліцензування ПЗ, замовник несе порівняно невеликі періодичні витрати, і йому не потрібно інвестувати значні кошти в придбання системи. Схема передбачає, що якщо необхідність в програмному забезпеченні тимчасово відсутній, замовник може призупинити виплати.